Nieuw of lopend reparatieverzoek

Is dit een nieuw reparatieverzoek?

Gerelateerde vragen

Ik heb een verstopte afvoer

Algemeen

Bij verstopping in huis neem je contact op met onze leverancier in jouw buurt:

Amsterdam Centrum, West, Nieuw-West, Oost, Noord of gemeente ten noorden van Amsterdam
Firma AORC:  (020) 6 311 331
 
Amsterdam Zuidoost, Aalsmeer, De Kwakel, Duivendrecht, Kudelstaart of Ouderkerk a/d Amstel
Firma Elkro: (0252) 62 00 42
 
Amsterdam Zuid, Amstelveen, Hoofddorp of Nes aan de Amstel
Firma Van der Velden Rioleringsbeheer: (020) 6 329 329
 
Uithoorn
Firma Blom: (0297) 53 45 37

Let op: zijn er in het gebouw ook koopwoningen?

Neem contact met ons op.

Wie betaalt de kosten?

Wanneer je deelneemt aan het Rioolontstoppingsfonds betaalt het fonds in de meeste gevallen de ontstopping. Is de verstopping veroorzaakt door onjuist gebruik van de afvoer, of doordat je de sifon (zwanenhals) of de afvoer niet goed hebt schoongehouden? Dan moet je zelf betalen.

Neem ik deel aan het Rioolfonds?

Waarschijnlijk wel want bijna al onze huurders doen dat. Kijk daarvoor in jouw huurcontract.

Ik ben nog geen deelnemer van het Rioolfonds. Hoe kan ik mij opgeven?

Via MijnEigenHaard (Serviceabonnement afsluiten). Let op: heb je op dit moment een verstopte riolering? Dan moet je die eerst (laten) ontstoppen voordat je kunt deelnemen.

Meer over dit onderwerp

Tips om een verstopte afvoer te voorkomen

Algemeen

  • Gooi geen etensresten in de gootsteen. Extra tip! Gebruik een zeefje in de gootsteen om etensresten op te vangen tijdens de afwas.
  • Gebruik soda en kokend water om de afvoer door te spoelen. Hierdoor verdwijnen zeep en-vetresten.
  • Maak de afvoer regelmatig schoon. Onze digitale vakman legt uit hoe je dit doet.
  • Gooi geen (frituur)olie in de afvoer. Zo voorkom je opgehoopt vet. Verzamel de olie in een fles en lever het in bij een recyclepunt in jouw buurt. Is er geen recyclepunt? Gooi het dan in de restafval container.
  • Spoel geen damesverband of vochtige doekjes door het toilet maar gooi het in de prullenbak
Meer over dit onderwerp

Hoofdkraan

Algemeen

De hoofdkraan bevindt zich vlakbij de watermeter. Let op: er zijn meestal twee hoofdkranen.

  • Eén kraan voor de watermeter, op de leiding die uw huis binnenkomt. Deze kraan is van het waterleidingbedrijf (Waternet of PWN). Alleen iemand van het waterleiding bedrijf kan deze kraan maken. U kunt zelf het waterleidingbedrijf bellen.
  • Eén kraan achter de watermeter op de waterleiding die uw huis ingaat. Dit is uw hoofdkraan. Als er iets is met deze kraan kunnen wij deze voor u maken. U kunt klikken op 'volgende' en vervolgens een afspraak inplannen met één van onze vakmensen.

Heeft u maar 1 hoofdkraan in uw woning, vlakbij de watermeter? dan kunt u ook klikken op 'volgende' en een afspraak inplannen met één van onze vakmensen.

Meer over dit onderwerp

Schimmel

Algemeen

Zorgen dat er geen schimmel komt

  • Open overdag klepramen en ventilatieroosters zodat schone lucht in huis komt en vuile lucht weggaat. 
  • Open elke dag 10 minuten de ramen om je huis te luchten.
  • Zorg voor minder vocht in huis door buiten de was te hangen. Of open het raam in de kamer waar de was hangt. En kook met een deksel op de pan.
  • Zorg voor extra schone lucht door een raam te openen tijdens het koken of als je bezoek hebt.

 Schimmel verwijderen

Je kunt schimmelplekken zelf verwijderen. Onze digitale vakman legt hier uit hoe je dit doet.

Nog steeds last van schimmel?

Dien een reparatieverzoek in.

Meer over dit onderwerp

Hoe kom ik in contact met leveranciers van mechanische ventilatie?

Algemeen

Problemen met uw mechanische ventilatie kunt u zelf doorgeven aan één van onderstaande leveranciers:

Amsterdam Oost, Noord, Landsmeer, Den Ilp, Zaandam en Assendelft::       

Firma Bennink, telefoon: 020 - 6 301 127

Amsterdam Centrum, Amsterdam West, Badhoevedorp of Lisse:

Firma Bonarius, telefoon: 088 - 1 151 313

Amsterdam Zuid:

Firma Feenstra Bacol, telefoon: 0180 - 641 200

Amsterdam Zuidoost, Amstelveen, Hoofddorp en overige gemeenten ten zuiden van Amsterdam

Firma Eltag, telefoon: 0348 - 408 188

Meer over dit onderwerp

Ik heb kapotte elektra en verlichting, wat kan ik doen?

Algemeen

Ik woon in Amstelveen, Hoofddorp of Nes aan de Amstel

Bel Zelhorst via 020 6 452 485 en maak een afspraak.

Ik woon in Uithoorn

Bel De Beij via 029 7 561 386 en maak een afspraak

Ik woon ergens anders

Maak een afspraak met SDR/Unica via www.storingplannen.nl of bel via 020 4 082 701.

Let op: zijn er ook koopwoningen in de flat?

Neem dan contact met ons op.

Wie betaalt de reparatie

Is het niet jouw schuld? Dan betalen wij de reparatie.

Meer over dit onderwerp

Verlichting werkt niet. Heeft u de lamp al vervangen?

Algemeen

Als de verlichting het niet meer doet, controleer dan eerst of u het probleem kunt verhelpen door de lamp te vervangen. Doet de verlichting het dan nog steeds niet, dan is er wat aan de hand met de elektriciteitsvoorziening en kunt u verdergaan met het indienen van een reparatieverzoek.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een daklekkage, waar kan ik terecht?

Algemeen

Huur je bij Eigen Haard en woon je niet in een VvE? Bel dan met onze Dakteamlijn: (088) 5 471 001.

Woon je wel in een VvE? Neem dan contact met ons op via: (020) 6 801 801.

Beide telefoonnummers zijn in geval van nood ook buiten kantooruren te bereiken.

Wie betaalt de kosten?

Wij betalen het herstel van de daklekkage. Je inboedelverzekering betaalt de schade aan jouw spullen.

Meer over dit onderwerp

Graffiti

Algemeen

Zit er graffiti op je woning, gebouw of bedrijfspand? Stuur een mail met het adres, een foto en een duidelijke omschrijving van de plek waar de graffiti zit naar meldingen@graffiti-ex.nl. Zet ook in de mail dat het gaat om een pand van Eigen Haard.
 

Let op: zijn er in het gebouw ook koopwoningen?

Neem dan contact op met ons.

Meer over dit onderwerp

Lekkage of gesprongen waterleiding

Algemeen

Is er lekkage of een gesprongen waterleiding? Neem direct contact met ons op via: (020) 6 801 801 (ook buiten kantooruren).

Houd er rekening mee dat je eigen inboedelverzekering je kan helpen met de uitbetaling van schade aan jouw spullen. 

Meer over dit onderwerp

Staat de Mechanische ventilatie aan?

Algemeen

Het gebeurt vaak dat de installatie voor mechanische ventilatie of warmteterugwin systeem (nog) niet aan staat in een nieuwbouwwoning. als de installatie niet werkt, controleer dan eerst of de installatie wel aan staat (zie de gebruiksaanwijzing voro de installatie die je hebt ontvangen).

Meer over dit onderwerp